مدیر مخابرات منطقه استان فارس:

توسعه شبکه  فیبر نوری در فارس به 225 کیلومتر رسید

مدیر مخابرات منطقه استان فارس گفت: در سال جاری فیبر نوری در شهری پرظرفیت، بین‌شهری و روستایی به 225 کیلومتر رسیده است.
تصویر توسعه شبکه  فیبر نوری در فارس به 225 کیلومتر رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس فرشید ایزدی مدیر مخابرات منطقه استان فارس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای استان فارس 750 کیلومتر فیبر نوری مصوب شده که تاکنون 500 کیلومتر اجرا که از این تعداد 225 کیلومتر در سال جاری در نظر گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 24 هزار و 197 شماره تلفن ثابت جدید که بسیار پرهزینه و نیز در بستر فیبر نوری که نیاز به حفاری، ملزومات، زمان‌بر و مجوز دارد در استان فارس دائر شده است.

ایزدی با اشاره به کند بودن توسعه تلفن ثابت در بعضی از مکان‌ها خاطرنشان کرد: بیش از 12 سال است که تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران نسبت به مدت مشابه سال اخیر با توجه به خرید‌ها و دستمزد‌ها هیچ‌گونه تغییری نداشته و نیز نگه‌داری و توسعه دچار بحران شده و برای سرویس‌دهی بهتر نیاز به منابع است.

مدیر مخابرات منطقه استان فارس تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 44 هزار مشترک «ای دی اس ال» دائر شده که اینترنت باند 5 را به شبکه مسی ایجاد و به منازل مشترکان بسته به اینکه دارای چه فاصله‌ای با مرکز مخابرات دارد می‌رساند.

ایزدی در مورد سرویس «وی دی اس ال» بیان داشت: با توجه به گسترش روزافزون سرویس‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات استفاده از خطوط اینترنت با سرعت و کیفیت بالا و به‌منظور تبادل اطلاعات به‌شدت رشد داشته و با افزایش وابستگی خدمات و شدت یافتن نیاز کار بران، ابزار‌ها و سرویس‌های مرتبط نیز گسترش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه در اینترنت‌های ثابت نسل‌های قبلی، کاربران به‌طور متوسط تا 8 مگابیت بر ثانیه و هنگام برخورداری از کیفیت بالای زوج سیم و فاصله مناسب تا تجهیزات تا 6 مگابیت بر ثانیه سرعت را تجربه می‌کند، افزود: خطوط پرسرعت «وی دی اس ال» از 20 تا 80 مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود را بر اساس کیفیت و فاصله خط ارتباطی مشترک تا تجهیزات ارائه می‌دهد.

تشعشات دکل مخابراتی در کنار منازل مسکونی بی‌خطر است

مدیر شرکت مخابرات منطقه استان فارس با بی‌خطر خواندن تشعشات دکل مخابراتی که در کنار خیابان و منازل مسکونی نصب‌شده است، اظهارداشت: بر اساس مقالات علمی ارائه‌شده تشعشات دکل‌ها هیچ‌گونه خطری بر روی ساکنان منازلی که در کنار آن قرار دارد نداشته و در این راستا جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

ایزدی خاطرنشان کرد: در مورد بهره‌برداری پروژه‌های مخابراتی در دهه مبارک فجر در استان فارس بیان داشت: 247 پروژه بااعتبار 622 میلیارد تومان، 44 پروژه دیتا با 9 میلیارد و 800 میلیون تومان و نیز 26 فیبر نوری اعتبار 26 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

385724